Senver
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

میزان انحلال پذیری آن در آب با دمای ۲۰ درجه سانتیگراد : ۱۰ گرم بر لیتر

حلالیت : محلول در اتر و الکل

نقطه جوش بوتیل استات : ۱۲۷ درجه سانتی گراد (۲۶۱ درجه فارنهایت، ۴۰۰ درجه کلوین)

چگالی : ۰.۸۸ گرم بر سانتی متر مکعب

فروش بوتیل استات
ایزومرهای زیادی از بوتیل استات وجود دارند که از واکنش اسید استیک با بوتیل الکل به دست می آیند. از این مواد در صنایع مختلفی مانند تولید پلاستیک، منسوجات، چرم و … استفاده می کنند. ان- بوتیل استات به عنوان پر طرفدارترین ایزومر بوتیل استات شناخته می شود. به علت تقاضای زیاد، فروش بوتیل استات از طریق سایت های اینترنتی صورت می گیرد.
خطرات و مضرات بوتیل استات
اگرچه بوتیل استات در صنایع مختلف ماده ای مفید و بسیار پرکاربرد است، اما در صورت عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده یا نگهداری از آن، مخاطراتی نیز به همراه دارد که در ادامه چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

– مضرات بوتیل استات برای سلامت افراد
۱- مضرات برای دستگاه تنفسی و سیستم عصبی
اگرچه بوتیل استات عموما خطری برای افراد ندارد اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن و استشمام طولانی و بیش از اندازه بخارات این ماده می تواند مشکلاتی را برای دستگاه تنفسی ایجاد کند و فرد را دچار عوارضی نظیر سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ کند. علاوه بر آن استنشاق طولانی مدت بخارهای متصاد شده از بوتیل استات در صورتی که حلال دارای غلظت بالا باشد می تواند سیستم عصبی فرد را تحریک سازد و حتی موجب خواب آلودگی بی هوشی او شود. در این شرایط باید شخص فورا به مکانی رو باز منتقل گردد و در صورت از بین رفتن علانم تنفسی حتما به وی تنفس مصنوعی داده شود.

۲- مضرات برای سلامت پوست
برای سلامت پوست توصیه می شود که از تماس بوتیل استات با پوست خود پرهیز نمایید و همواره از دستکش لاستیکی استفاده کنید. توجه داشته باید که تماس مکرر این ماده با پوست می توانند چربی های مفید پوست را از بین ببرد که نتیجه آن خشک شدن پوست و یا در موارد حاد تر، ایجاد ترک خوردگی و التهابات پوستی است. در صورتی که این ماده با پوست شما تماس پیدا کرد، پوست خود را با مقادیر زیادی آب خنک و شوینده مناسب بشویید و پس از آن، در ناحیه مورد نظر از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید.

۳- مضرات برای سلامت چشم
برای مراقبت از چشم و جلوگیری از تماس متیل استات با آن توصیه می شود که از عینک مخصوص استفاده کنید. در صورت تماس این ماده با چشم، محل مورد نظر را بلافاصله و به مدت حداقل پنج الی ده دقیقه با آب سرد شستشو دهید و پس از آن در کوتاه ترین زمان ممکن به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه نمایید.

– خطرات ناشی از شعله ور شدن بوتیل استات
با توجه به آنکه بوتیل استات ماده ای بسیار اشتعال پذیر است و می تواند در دمای ۲۲ درجه سانتیگراد (معادل ۷۲ درجه فارنهایت) یعنی در دمای اتاق آتش بگیرد، بنابراین مخازن نگهداری این ماده باید در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید و با فاصله از هرگونه منبع حرارتی قرار داده شود. همچنین توجه داشته باشید که این مکان باید حتما خشک، خنک و دارای تهویه مناسب باشد.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ فروردین ۱۴۰۳ ] [ ۰۴:۱۳:۳۹ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب