Senver
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

رزین هم به کار می رود. از دیگر کاربردهای متیل استات می توان به استفاده در چرم سازی، صنایع غذایی (به عنوان افزودنی و طعم دهنده)، محصولات الکترونیکی، صنعت نساجی، محصولات مراقبت شخصی و آرایشی اشاره کرد. متیل استات در داروسازی، کشاورزی و سنتز مواد آلی، چسب های پلی اورتان، تهیه روکش های صنعتی و پوشش مبلمان، تولید روان کننده ها و پاک کننده ها هم به کار می رود. این ماده، خاصیت چربی دوستی و آب گریزی دارد و به سرعت خشک می شود. به همین علت برای تمیز کردن سطوح فلزی (قبل از رنگ کردن) و تجهیزات حساس به رطوبت از آن استفاده می کنند. متیل استات به سرعت تبخیر می شود و اجازه نمی دهد تا آلاینده های هوا توسط سطح موردنظر جذب شوند.

از دیگر کاربردهای متیل استات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تولید چسب های سلولوئیدی
عطر سازی
تهیه جوهرها
تولید مواد شیمیایی ساختمانی
حلال های پلیمریزاسیون
تهیه فوم ها و پوشش های آئروسل و …
روش تولید متیل استات
معمولا برای تولید تجاری متیل استات از استریفیکیشن متانول و اسید استیک در حضور یک اسید قوی استفاده می شود. در این فرایند، یک الکل و یک اسید را با کمک یک کربوکسیلیک اسید، تبدیل به استر می کنند. معمولا در این فرایند، از اسید سولفوریک به عنوان کاتالیست استفاده می شود. در یک روش دیگر، متیل استات را از طریق کربونیلاسیون به دست می آورند. به این صورت که لایه های مونوکسید کربن را با هم جمع می کنند. با گرم کردن متانول و اسید استیک در حضور اسید سولفوریک، متیل استات تولید می شود.
ویژگی های متیل استات
متیل استات یک حلال عالی است که به سرعت تبخیر می شود. این ماده بوی کمی دارد و به راحتی تجزیه می گردد. از دیگر ویژگی های متیل استات می توان مقاومت الکتریکی بالا و مقدار کم MIR را نام برد.

خطرات استفاده از متیل استات
در صورت استنشاق یا بلع، فرد دچار سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی و خستگی می شود. از نظر سلامتی دارای درجه NFPA 2 می باشد. این ماده نسبتا سمی است و موجب ناتوانی موقت یا آسیب های دائمی می گردد. اگر با چشم ها تماس داشته باشد، موجب تحریک و قرمزی آنها می شود. هنگامی که متیل استات شعله ور می شود، دود سنگین، سمی و تحریک کننده ای تولید می کند که تا مسافت زیادی منتشر می شود. اگر این بخارات به منبع اشتعال بازگردند، موجب انفجار خواهند شد.

نکات مهم که قبل از کار با متیل استات باید مورد توجه قرار بگیرند:

واکنش متیل استات با آب به آرامی صورت می گیرد و منجر به تولید متانول و اسید استیک می شود.
نکته مهم در مورد متیل استات، عدم سازگاری آن با اکسید کننده های قوی مانند پرکلرات ها، پرمنگنات ها، نیترات ها، پر اکسیدها، کلر، اسیدها و بازهای قوی است.
متیل استات را در یک مکان مناسب و به دور از نور خورشید و شعله و حرارت نگه دارید.
هرگز در محل نگهداری از این ماده، سیگار نکشید.
از تجهیزات محافظتی مانند دستکش، عینک و … استفاده کنید. این کار از تماس متیل استات با پوست، چشم، بینی و گلو جلوگیری می کند. در صورت تماس با پوست یا چشم، سریعا با آب زیاد بشویید و به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

https://abanchemical.ir/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ فروردین ۱۴۰۳ ] [ ۰۴:۱۰:۵۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب