Senver
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

گاهی اوقات خرابی کاتالیزور با یک بوی بد شبیه بوی تخم مرغ گندیده خود را نشان می دهد. این یکی از شایع ترین علائم خرابی کاتالیزور خودرو است. اگر خودروی شما روشن نمی شود یا اینکه بد استارت می خورد، می تواند به علت خرابی کاتالیزور باشد. برخی مواقع ممکن است خودروی شما در حالت دور آرام دچار لرزش شود. این علامت هم نشانگر خرابی کاتالیزور می باشد. از دیگر علائمی که به شما هشدار می دهند کاتالیزور خودرو خراب شده است می توان به روشن شدن چراغ اخطار پشت آمپر و کاهش دمای کاتالیست اشاره کرد. البته برای تشخیص دمای کاتالیزور باید از دستگاه حرارت سنج اینفرارد (Infrared) استفاده کنید. هنگامی که کاتالیزور اگزوز خراب باشد، مقادیر HC و CO بیشتر از حد نرمال می گردد و خودروی شما در تست آلایندگی رد می شود. اگر کاتالیزور اگزوز خودروی شما خراب است به سادگی می توانید با استفاده از تعمیرات کاتالیزور مشکل را رفع کنید. برای بهره مندی از خدمات تعمیرات کاتالیزور با شماره های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

مرکز تعویض کاتالیزور
مرکز تعویض کاتالیزور ، در ابتدا عامل خرابی را شناسایی و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور می کند. معمولا عمر کاتالیزور به اندازه عمر خودرو است و به ندرت اتفاق می افتد که این قطعه خراب شود. اما گاهی اوقات برخی عوامل باعث می شوند تا کاتالیزور خودرو خراب شود. برخی از عوامل مانند گرم شدن بیش از حد موتور، ضربه شدید و صدمات فیزیکی، معیوب بودن سیستم جرقه خودرو، زمانبندی نادرست موتور، خرابی سنسور اکسیژن، مکمل های انژکتورشور و مکمل های تقلبی می توانند باعث خرابی کاتالیزور شوند. البته ورود بیش از حد سوخت به داخل اگزوز هم می تواند عمر کاتالیزور خودرو را کوتاه کند. فرقی نمی کند که علت خرابی کاتالیزور خودرو چیست، در هر صورت برای تعویض آن می توانید با مرکز تعویض کاتالیزور تماس بگیرید.
تعمیر کاتالیزور
تعمیر کاتالیزور ، باعث می شود تا این مبدل بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و میزان آلایندگی خودروی شما کاهش یابد. کاتالیزور ، یک مبدل کاتالیستی است که
به شکل مستطیل – استوانه ای می باشد. در ابتدا و انتهای آن لوله های پهنی وجود دارند که از یک سمت به خروجی اگزوز و از سمت دیگر به خروجی منیفولد موتور وصل می شوند. این قطعه، گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو را به گازهای بی ضرر تبدیل می کند. با این کار مانع از آلودگی هوا می شود. مبدل ها در انواع مختلفی وجود دارند. واکنش های شیمیایی هر یک از مبدل ها با سایرین متفاوت است و به نوع موتور و سوخت مصرفی مبدل بستگی دارند. معمولا از مبدل های کاتالیستی در خودروها استفاده می کنند اما این وسیله در لوکوموتیوها، هواپیماها، ژنراتورها و ... هم کاربرد دارد.

هنگامی که کاتالیزور اگزوز خراب می شود، گازهای سمی مانند مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و یا هیدروکربن ها در هوا پخش می شوند. این امر تاثیر مخربی بر محیط زیست دارد. با وجودی که کاتالیزور یک قطعه ی بادوام است اما ممکن است به دلایل مختلفی آسیب ببیند. در این صورت با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد. این امر علاوه بر آلودگی هوا، آسیب جدی به قطعات دیگر وارد می کند. بنابراین اگر کاتالیزور خودروی شما خراب شد، حتما برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید. برای تعمیر کاتالیزور فقط کافی است تا با شماره های درج شده در آگهی تماس بگیرید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۱۲:۰۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب